Action

Action Nederland reclamefolder online
Zo, je bent dus op zoek naar de folder van Action?

De Action is een winkel die bij veel mensen geliefd is. De lage prijzen en het steeds wisselende assortiment maken de Action tot een winkel die altijd wel een bezoekje waard is.

In 1993 werd de eerste Action opgericht in Enkhuizen. In de loop der tijd is de winkelketen fors gegroeid, tot een aantal van 400 vestigingen verspreid over Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.De Action winkels richten zich op het zogenaamde laagsegment, door te stunten met prijzen voor allerlei producten. Zo is het foodassortiment zeer de moeite waard, maar ook de non-food artikelen zijn zeer in trek. Het grootste gedeelte van het assortiment van de Action is steeds wisselend. In de schappen zijn allerlei producten te vinden, zoals huishoudelijke apparatuur, kantoorartikelen, decoratie voor in huis, producten voor huisdieren, en ga zo maar door. Wanneer een product is uitverkocht, wordt het door de Action snel vervangen door een soortgelijk product. Het assortiment wisselt dus steeds, maar er zijn altijd producten in de schappen te vinden die nuttig zijn. En dat tegen een zeer scherp prijsje!





De Action folder van deze week

 

Action
blader door deze folder

Aanbiedingen geldig vanaf 26.04
tot en met 02.05

 

Je Tuin Mooi Maken Wordt Een Feestje
Kamperen wordt een feestje
blader door deze folder blader door deze folder


 

Klussen wordt een feestje
Pasen wordt een feestje
blader door deze folder blader door deze folder


 

Tuinieren wordt een feestje
Voorjaarsmode
blader door deze folder blader door deze folder


De Action folder van vorige week

 

Action
blader door deze folder

Aanbiedingen geldig vanaf 19.04
tot en met 25.04

 

 

 

Action

De historie

Zoals gezegd werd de eerste vestiging van de Action opgericht in Enkhuizen, in 1993. Die eerste winkel had een vloeroppervlak van 60 m2, en er werden huishoudartikelen en kantoorartikelen verkocht. De grootte van de eerste vestiging is niet meer vergelijkbaar met de grote vestigingen van deze tijd, maar de formule is altijd ongewijzigd gebleven. De Action startte in 1993 als prijsvechter en behield deze status tot aan de dag van vandaag. De lage prijzen zijn zeer concurrerend, waardoor veel concurrerende winkels op dit gebied de slag niet kunnen winnen. Prijsvoordeel wordt door de Action direct doorberekend aan de klant, wat ervoor zorgt dat winkelen bij de Action altijd voordelig is.

De groei van de Action begon al snel na de oprichting. In 1994, een jaar na de opening van de eerste winkel in Enkhuizen, besloeg het concern al acht vestigingen. In 2002, nog geen tien jaar na de oprichting, waren er al 94 winkels geopend onder de vlag van de Action. Het hoofdkantoor, inclusief distributiecentrum, zit sinds 2003 gevestigd in Zwaagdijk. Een jaar later, in 2004, werd de winkelformule aangepast. Een bezoek aan de Action is sindsdien als een bezoek aan de supermarkt, met winkelwagens en lopende banden bij de kassa’s. Dit verhoogde het gemak van de bezoeker, maar de scherpe prijzen bleven natuurlijk gehandhaafd.

In eerste instantie was Nederland de markt voor de Action, maar vanaf 2005 zijn er ook vestigingen in België te vinden. In 2009 opende de keten ook de eerste vestiging in Duitsland. De groei van het bedrijf neemt steeds verder toe. Het aantal winkels groeit explosief, waarbij alle nieuwe winkels een minimaal vloeroppervlak hebben van 800 m2. Om al deze grote filialen te voorzien van producten, moest het distributiecentrum ook een forse groei doormaken. Op dit moment heeft het distributiecentrum in Zwaagdijk een oppervlakte van wel 100.000 m2.

In 2011 werd het concern overgenomen door een externe investeerder, 3i. De formule waarmee de Action groot is geworden, blijft echter ongewijzigd. Op dit moment zijn er ruim 400 winkels geopend en is er een tweede distributiecentrum gevestigd in Limburg, Nederland.

Folder

Eén van de meest succesvolle componenten uit de Action-formule, is het steeds maar wisselende assortiment. Hierdoor blijft het aantrekkelijk om de Action regelmatig te blijven bezoeken. Ook de reclamefolder is ingesteld op het steeds wisselende assortiment. Juist om die reden, komt er dan ook regelmatig een nieuwe folder uit met de nieuwste artikelen.

Wekelijks zijn er ruim honderd nieuwe artikelen in de schappen van de Action te vinden. Om de klant te informeren over het steeds weer nieuwe assortiment, toont het concern de nieuwste artikelen in de folder. Deze wordt huis aan huis verspreid, maar is ook op de website te bekijken. Gedurende de feestdagen of andere bijzondere periodes, brengt de Action speciale folders uit met aanbiedingen en acties.