Wibra

Wibra Nederland reclamefolder online
Zo, je bent dus op zoek naar de folder van Wibra?

De Wibra staat bekend als een winkelketen die zeer voordelig textiel aanbiedt. Veel mensen lopen met regelmaat een vestiging van de Wibra binnen, bijvoorbeeld om voordelig sokken of ander ondergoed aan te schaffen. De winkelnaam Wibra is in feite een afkorting van de volledige firmanaam, die Wierdsma & Braam luidt. De Wibra is een Nederlands familiebedrijf, opgericht in 1956. Er zijn maar liefst 280 vestigingen te vinden in Nederland en België. Het is dan ook niet zo gek dat de Wibra een zeer bekende naam is in de winkelstraten.





De Wibra folder van deze week

 

Wibra Wibra
blader door deze folder blader door deze folder
Aanbiedingen geldig vanaf 13.02
tot en met 04.03
Aanbiedingen geldig vanaf 15.02

 

 

De Wibra folder van vorige week

 

Wibra
wibraneth170405w-01
blader door deze folder
Aanbiedingen geldig vanaf 23.01
tot en met 05.02

Wibra

De Wibra staat bekend als een prijsvechter, en is dat ook. Maar het is ook een familiebedrijf dat verbondenheid met de klant van groot belang vindt. De klant wordt centraal gesteld, wat voornamelijk in de doorberekening van prijsvoordeel te merken is. De Wibra wil graag textiel, kleding en een gevarieerd aanbod aan andere artikelen van goede kwaliteit aanbieden, tegen een zeer lage prijs. Ook service wordt centraal gesteld.

Zoals gezegd, richt Wibra zich in eerste instantie op textiel en kleding. Zowel mannen, vrouwen als kinderen kunnen voor bovenkleding terecht bij Wibra, maar ook handdoeken, ondergoed en pyjamas behoren bijvoorbeeld tot het assortiment. Daarnaast biedt Wibra een divers assortiment aan overige artikelen aan. Te denken valt aan speelgoedartikelen, cosmetica of producten voor in huis of tuin.

Geschiedenis van Wibra

In Epe werd in 1956 een textielwinkel overgenomen door Johannes Wierdsma. De winkel was voorheen in handen van zijn schoonouders, de familie Braam. De winkelnaam Wibra is ook afkomstig van deze achternamen: Wierdsma en Braam. Johannes Wierdsma opende de eerste textielsupermarkt in Nederland. De lage textielprijzen waren en zijn nog altijd het succes onder de formule van de firma. De lage prijzen waren voor veel mensen aantrekkelijk. Nog altijd genieten veel mensen van de prijsvoordelen die Wibra te bieden heeft.

Wibra groeide snel uit tot een volwaardige keten. In de jaren ’60 waren er al elf filialen geopend. De Wibra trad toe tot de zogenaamde ‘club van negen’: een groep van ondernemingen vergelijkbaar met de Wibra, waaronder Zeeman, Scholten en Ter Stal. Uiteindelijk kochten Zeeman en Wibra de andere bedrijven op.

De basis van de Wibra, ligt in de textiel- en kledingmarkt. Later voegde de keten daar ook andere producten aan toe, van huishoudproducten tot speelgoed. Uiteindelijk werd het assortiment ongeveer gelijk verdeeld in textiel en kleding versus overige producten. De lage prijzen bleven de sleutel tot succes.

Folder van Wibra

Zoals veel andere winkelketens, brengt ook de Wibra met regelmaat een folder uit met aantrekkelijke kortingen en acties. Textiel en kleding zijn standaard al zeer voordelig te verkrijgen bij Wibra, maar de acties in de folder zijn ontzettend aantrekkelijk. Elke twee weken valt de Wibra folder bij u in de brievenbus.